Gwarancja, reklamacje, zwroty

1.Zwroty

Zgodnie z ustawą o ochronie praw kosumentów każdy kupujący w naszym sklepie ma prawo zwrócić zakupiony towar bez podawania przyczyn. Zgodnie z ustawą ma na to 14 dni.
Ale – ważna informacja:
Z możliwości zwrotu wyłączone są przedmioty wykonane na zamówienie – a więc z zamówionym nadrukiem, grawerem, haftem itp. Mówi o tym ustawa o ochronie praw konsumenta. Czyli jeżeli ktoś zamówi produkt bez graweru i bez nadruku, to może go odesłać. No, ale kto zamawia dyplom czy statuetkę bez żadnej treści ?
W tym sklepie wszystkie produkty wykonywane są na zamówienie, według życzenia zamawiającego. Jeżeli ktoś zamówi wykonanie swojego graweru czy nadruku to niestety nie ma możliwości zwrotu bez podawanie przyczyny.
Dlatego prosimy o rozważne zakupy.
Do każdego zamówienia przygotowany jest projekt, można wprowadzać do niego poprawki. Na tym etapie można jeszcze wycofać się z zamówienia. Ale po akceptacji projektu zamówienie trafia do realizacji, i nie ma możliwości aby zwrócić wykonany przedmiot albo zrezygnować z zamówienia przed wysyłką.

2. Gwarancja na produkty i jakość usług

Na wszystkie produkty udzielamy gwarancji. Zależnie od produktu gwarancja ta może się różnić.
-Na grawer udzielamy bezterminowej gwarancji. Jeżeli coś się zacznie dziać z grawerem, to wykonamy go ponownie.
Nasza gwarancja wykonawcy usług dotyczy jakości i trwałości grawerowania. Gwarantujemy, że grawer nie da się usunąć, zetrzeć, wymazać itp. że nie zniknie, że jest wykonany zgodnie z zaakceptowanym projektem. Trudno sobie wyobrazić co by to mogło być, bo jeszcze nigdy się nic takiego nie zdarzyło. No, ale gdyby kiedyś – to wykonamy ponownie.

– nadruk: tutaj jest sprawa bardziej złożona, bo trwałość kolorów zależy od trwałości pigmentów i warunków użytkowania. Np tabliczka z kolorowym nadrukiem wystawiona na słońce wyblaknie po roku ( coś będzie widac, ale kolory będą inne), a taka sama zostawiona w gabinecie nie zmieni się przez wiele lat. Rozkład pigmentów pod wpływem światła jest naturalnym procesem, nie da się go uniknąć. Im więcej promieniowania UV tym szybciej blakną kolory. Z tego powodu na trwałość koloru nadruku dajemy dwuletnią gwarancję, o ile produkt nie jest wystawiony na bezpośrednie działanie słońca.
-materiały: na materiały dajemy gwarancje zgodne z rekomendacjami producentów. Np laminaty grawerskie w wersji zewnętrznej mają gwarancję 10 letnią, laminaty wewnętrzne ( najczęściej używane na dyplomy), gwarancję 6 letnią jeżeli są umieszczone wewnątrz i roczną jeżeli umieszczono je na zewnątrz. Podkłady do dyplomów: bezterminowa gwarancja przy użytkowaniu wewnątrz, w suchych pomieszczeniach lub dwa tygodnie – jeżeli podkład jest w wilgotnym pomieszczeniu lub na zewnątrz.
O szczegółowe warunki gwarancji dla konkretnych materiałów i produktów prosimy pytać przy zmawianiu. Udzielamy wtedy dokładnych informacji nt. warunków użytkowania i gwarancji. Ponieważ używamy setek różnych materiałów, to nie sposób pisać tutaj wszystkich możliwości.

3. Gwarancja - uszkodzenia w transporcie

Wszystkie przesyłki są starannie przygotowane. Dokładnie zabezpieczamy każdy produkt w kilkuwarstwowy karton i folię bąbelkową, szkło zabezpieczone jest dodatkowo papierem lub styropianem.
W pakowaniu delikatnych towarów mamy wieloletnie doświadczenie, więc możemy śmiało stwierdzić, że robimy to dobrze.
Jednak uszkodzenia w transporcie czasem się zdarzają. Wg naszych szacunków jedna paczka na tysiąc wysłanych może dojść uszkodzona. Więc bardzo rzadko się to zdarza.
Jeżeli dochodzi do uszkodzenia, to zazwyczaj w taki sposób, że żadne staranne pakowanie by nie pomogło. np. Jeżeli po paczce przejedzie wózek widłowy ważący kilka ton… albo spadnie z przenośnika biegnącego na wysokości pierwszego piętra…. albo coś rozerwie karton i zawartość wypadnie… albo   No cóż, mieliśmy do czynienia ze wszystkimi firmami kurierskimi wszędzie mogli trafić się nieodpowiedzialni pracownicy. 100 procentowe zabezpieczanie się przed takimi przypadkami kosztowało by dużo więcej niż koszt zrobienia zamówienia. Ale to naprawdę rzadkość. 

Co zrobić gdy takie uszkodzenie jednak się zdarzy?

Dla zapewnienia maksimum bezpieczeństwa dostawy, prosimy o sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera w momencie odbioru. Jeśli okaże się, że jakikolwiek element został uszkodzony, obowiązkiem kuriera jest spisanie protokołu szkody. Tak, wiemy, że najczęściej kurierzy nie chcą czekać. Ale w regulaminie każdej firmy kurierskiej mają zapis, że ich obowiązkiem jest pisemne potwierdzenie uszkodzenia. Gdyby jedna dostawca „uciekł”, to trzeba dzwonić do jego firmy i poprosić o niezwłoczny przyjazd do spisania protokołu szkody.

Ze względu na pandemię i to co zostało z jej powodu zmienione, to najlepiej zadzwonić na infolinie firmy kurierskiej i dowiedzieć się jaka jest procedura w dniu dzisiejszym. W ciągu ostatniego roku  takie zmiany były wprowadzane kilkukrotnie. Nie jesteśmy w stanie na bieżąco monitorować zmian w regulaminach i zarządzeniach wewnętrznych firm kurierskich. Dlatego najlepiej dzwonić do nich i pytać jak wygląda sprawa zgłaszania uszkodzeń w dzisiejszym dniu.

Protokół szkody spisany z kurierem jest podstawą reklamacji uszkodzenia w transporcie. To konieczny warunek uznania reklamacji. Bez niego żadna reklamacja nie jest uwzględniona przez ubezpieczyciela.
Prosimy jednocześnie o poinformowaniu nas o tym fakcie i przekazaniu oryginału protokołu do naszego sklepu.

W wypadku przesyłek kurierskich nowy element wysyłamy niezwłocznie po otrzymaniu protokołu (może być przesłany mailem)

Ponieważ ewentualne reklamacje przesyłek kurierskich załatwiane są bardzo szybko, polecamy tą formę wysyłki.

Wysyłka do paczkomatów

Regulamin paczkomatów zawiera punkt mówiący, że operator paczkomatu (czyli Inpost) nie odpowiada za uszkodzenia przesyłek zawierających towar który łatwo uszkodzić. Do takiego towaru należy m. in. szkło. Jeżeli ktoś decyduje się na wysyłkę szkła paczkomatem, to razie stłuczki nie ma możliwości składania reklamacji – bo wg regulaminu przewoźnik nie odpowiada za uszkodzenia, a kupujący powinien znać ten regulamin. Ponieważ przewoźnik nie poczuwa się do odpowiedzialności za przesyłki, to my również nie możemy brać za nie całkowitej odpowiedzialności.
W wypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki paczkomatowej trzeba przesłać do nas mail z opisem uszkodzenia i zdjęciami.  Trzeba jednak pamiętać o tym że przesyłka nie może naruszać regulaminu Inpostu.
Z tego powodu nie zalecamy wysyłania szkła ani delikatnych produktów do paczkomatu. Jednak decyzja należy do zamawiającego.
Staramy się przyzwoicie opakować wysyłany towar, jednak jest to najtańsza forma wysyłki i najbardziej ryzykowna dla kupującego.
Prosimy o przemyślenie czy nie lepiej dopłacić do przesyłki kurierskiej. To tylko kilka złotych więcej.

Shopping Cart
Scroll to Top